Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet iemand hier meer van??

Ga naar beneden

Weet iemand hier meer van?? Empty Weet iemand hier meer van??

Bericht van Pandora do jan 22, 2015 4:14 pm

Hallo,

Dit zijn Dorian en Sephi, de twee ratjes van mij en mijn vriend (Sephi is degene met de streep op zijn rug).

Weet iemand hier meer van?? 15ocykz

Ze wonen sinds oktober bij ons en zijn nu zo'n half jaartje oud. We hebben ze gekregen van een mevrouw die ze moest wegdoen i.v.m. de allergie van haar man. Dorian en Sephi zijn halfbroertjes van elkaar en zijn bij deze mevrouw geboren. Ze zijn heel tam en nieuwsgierig en vinden het prachtig om op speurtocht te gaan door het huis.

Er zijn alleen een paar dingen die me nu beginnen op te vallen. Dorian houd telkens zijn hoofd naar links als hij op zijn achterpootjes gaat  staan en ook als hij de kooi in wilt springen dan heeft hij daar moeite mee en maakt vaak een soort koprol de kooi binnen. Dit komt denk ik ook door het schuin houden van zijn kopje. Als hij normaal loopt heeft hij er geen last van en hij klimt ook zonder problemen.

Verder is het me opgevallen dat Dorian een rood soort korstje op een van zijn polsen heeft, ook hier schijnt hij geen last van te hebben. Maar ik vind de laatste tijd veel kleine plukjes haar en het lijkt of hieraan kleine beetjes huid vast zitten. Naast zijn polsje zijn er geen kale plekjes te vinden.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Is het normaal dat ze zo verharen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Pandora

Aantal berichten : 1
Woonplaats : Purmerend
Persoonlijke Tekst : Hallo,

Ik en mijn vriend zijn de trotse bezitters van de lieve ratjes ; Dorian & Sephi.

Vraag het gerust als je iets wilt weten.
Land : Nederland
Registration date : 22-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum