Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van Christine zo jun 13, 2010 2:32 pm

Vorige week maandag zijn Pauline en Paulette elkaar hier in de haren gevlogen om onbekende reden. Al een half jaar leven ze vredig met elkaar en ineens liep het mis. Gevolg: allebei kleine wondjes aan poten en neus, maar niks ergs. Ik heb ze onmiddellijk apart geplaats. Na twee dagen ben ik begonnen met ze opnieuw te koppelen volgens de split-cage methode. Eerst in een kartonnen doos met kippengaas ertusssen. Dat liep niet zo goed, dus dubbele kippengaas die ik onderaan wat meer open kon zetten. Wat later heb ik ze dan van kan verwisseld, zodat ze elkaars geuren konden opsnuiven. Dat doe ik nu al een week. Elke avond, wanneer ze terug in hun kooi gaan (nog steeds apart), zet ik ze in 't kot van de ander tot de volgende dag, opnieuw voor de geuren.
De eerste dagen in de doos verliepen stroef, ondertussen gaat het al beter en is de dubbele kippengaas weggehaald en staat er terug een enkele in. Vandaag heb ik voor 't eerst geprobeerd ze in een klein vervoerskooitje samen te zetten, weliswaar nog met kippengaas. En dat gaat eigenlijk prima. Ze liggen nu allebei te rusten, duidelijk ontspannen, maar nog niet tegen elkaar.
Hoe lang moet ik dit nog verder doen alvorens ik ze definitief terug kan samen plaatsen?

Ze zijn niet handtam (niet haalbaar met twee terriërs in huis) Wink , maar de laatste week heb ik ze héél vaak in m'n handen gehad, waardoor ze een pak rustiger zijn als ik ze nu moet oppakken.
MAAR...... Ik vrees dat Pauline Paul is geworden affraid affraid
Maandag moet ik sowieso naar de DA en vraag ik hem raad ivm de geslachten (ik kocht ze allebei als vrouwtje), want als blijkt dat ik een koppel heb zitten dat nu geslachtsrijp is, dan zit ik met een serieus probleem Rolling Eyes

Bedankt alvast voor de raad!

Christine

Aantal berichten : 3
Persoonlijke Tekst : 2 gerbils in the house
Land : Belgie
Registration date : 13-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van xmandytjuhx wo jun 16, 2010 11:49 pm

Ik zou eerst het geslacht idd dan maar laten checken! :P
Verder zou ik het toch op den duur nog 1x proberen.. wel in de gaten houden en erbij blijven. Moesten ze weer gaan vechten zou ik ze uit elkaar halen en niet meer bij elkaar zetten.. blijkbaar liggen ze elkaar dan gewoon niet.
Veel succes! Ik hoop voor je dat ze toch bij elkaar kunnen! blij

xmandytjuhx

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 31
Persoonlijke Tekst : Ik ben Mandy en ben de trotse eigenaar van 9 konijnen en 4 cavia's =D
Land : Nederland
Registration date : 26-10-08

http://MandyB.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van Christine do jun 17, 2010 8:29 am

Te laat..... Crying or Very sad
Ik heb het nog één keer geprobeerd, ben er blijven bijstaan, maar ze vlogen zo erg in elkaar dat ik ze zelfs niet met een stokje direct uit elkaar kreeg. Ook de waterverstuiver hielp niet direct. De verwondingen waren zo immens dat ik ze gisteren heb laten inslapen... Crying or Very sad

Christine

Aantal berichten : 3
Persoonlijke Tekst : 2 gerbils in the house
Land : Belgie
Registration date : 13-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van xmandytjuhx do jun 17, 2010 11:21 pm

Heel veel sterkte! Het zijn hele kleine beestjes en als ze niet echt handtam zijn, zijn ze idd heel moeilijk uit elkaar te halen....
Wil je op den duur nog wel nieuwe gerbils?

xmandytjuhx

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 31
Persoonlijke Tekst : Ik ben Mandy en ben de trotse eigenaar van 9 konijnen en 4 cavia's =D
Land : Nederland
Registration date : 26-10-08

http://MandyB.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van Christine do jun 17, 2010 11:25 pm

Voorlopig hou ik het even voor bekeken. Begin dit jaar zijn m'n twee mannekes van 4 overleden waar ik geen dag problemen mee gehad heb. Toen kwamen deze twee en na 6 maanden zijn ze er ook al niet meer.
Dus voorlopig stop ik even, maar wie weet wat de toekomst brengt

Christine

Aantal berichten : 3
Persoonlijke Tekst : 2 gerbils in the house
Land : Belgie
Registration date : 13-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van mouserylove wo jun 23, 2010 3:10 pm

oeh wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen!!

sterkte!

mouserylove

Aantal berichten : 17
Persoonlijke Tekst : muisjes muisjes muisjes muisejes muisjes <3
Land : Nederland
Registration date : 11-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me helpen met mijn gerbils? Empty Re: Kan iemand me helpen met mijn gerbils?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum