Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rattenkooi kiezen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Rattenkooi kiezen Empty Rattenkooi kiezen

Bericht van Loes vr dec 28, 2012 5:50 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een blijde mededeling: ik heb eindelijk toestemming van mijn ouders om ratjes te gaan houden. Erg blij (Nog dank aan caprys die mij geholpen heeft te kiezen voor ratjes.) Er zijn wel een paar strenge voorwaarden, maar niks wat onmogelijk is. Ik heb al naar de dierenarts gebeld om een beeld te krijgen van de eventuele medische kosten. Ik ben dan ook bezig met het opzetten van een spaarpot daarvoor.

Maar goed, zoals al in de titel staat moet ik nog een kooi kiezen. Ik heb een paar interessante kooien gezien, maar ik ben aan het twijfelen welke ik moet kiezen. Een kooi is voor mij een grote investering, dus ik wil een kwalitatief goed kooi (ook natuurlijk voor de toekomstige ratjes). Helaas heb ik geen oneindig geldbron.

Het punt van mijn (veel te) lange verhaal is dat graag over jullie ervaringen met rattenkooien wil weten. Hebben jullie eventueel tips over andere kooien of websites?

Ik was zelf een paar kooien aan het 'onderzoeken':
-Critter Nation: in Nederland vaak rond de 340 dacht ik
(mooi & grote kooi, maar voor mij wel duur. Ook is er zo'n beetje nergens een tweedehands aanbieding van te vinden. Als iemand een tweedehands CN heeft, laat het me weten! ;b)

http://www.amazon.com/Midwest-Critter-Nation-Animal-Habitat/dp/B001NJ0DAY
(moet er nog achter komen of ze deze überhaupt wel naar Europa exporteren...)

-Savic Royal Suite 95 Dubbel: 280 euro
(Deze wou ik eerst gaan bestellen, maar ik heb een paar beoordelingen gelezen en heel vaak werd er geschreven dat de kooi nog best veel 'kinderziektes' had. -> hierdoor ben ik gaan twijfelen.)

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/rat/100_160cm_hoog/136627

- Liberta Explorer: 240 eure
(Ookwel de budget versie van de CN genoemd. Las vaak wel dat hij minder stevig is dan de CN)

http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=2042


Alvast bedankt voor jullie hulp. Wink

Loes

Aantal berichten : 6
Persoonlijke Tekst : Ik ben Loes en wil of dierwetenschappen of bos- en natuurbeheer gaan studeren.
Momenteel heb ik geen knagers (wel twee honden en een kat), maar hopelijk zal dat snel veranderen. ; )
Land : Nederland
Registration date : 22-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rattenkooi kiezen Empty Re: Rattenkooi kiezen

Bericht van pindakaas99 wo aug 14, 2013 1:06 am

ik had zelf een ferplast jenny kooi heel degelijk
en ook stapelbaar mocht je willen uitbreiden
pindakaas99
pindakaas99

Aantal berichten : 202
Leeftijd : 37
Woonplaats : ooltgensplaat
Persoonlijke Tekst : dochter geboren op 12-31-2009
i love my 2 schatten 4 ever

panda de panda hamster
Land : Nederland
Registration date : 14-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum