Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bodembedekking - hoe mest ik de kooi efficient uit?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bodembedekking - hoe mest ik de kooi efficient uit? Empty Bodembedekking - hoe mest ik de kooi efficient uit?

Bericht van GWENenPETUNIA zo jan 16, 2011 3:25 pm

De kooi van mijn konijnendame heeft een bodembedekking van zaagsel. Ik maak de kooi elke dag schoon maar mijn probleem is dat ik zoveel zaagsel gebruik! Is er geen andere manier om de kooi schoon te maken, zodat ik iets op het zaagsel kan bezuinigen?

Alvast bedankt!

Gwen
GWENenPETUNIA
GWENenPETUNIA

Aantal berichten : 3
Leeftijd : 31
Woonplaats : Hilversum
Persoonlijke Tekst : Gwen, 18 jaar, hou van dieren, mijn vriend, mijn familie en buiten zijn
Petunia, jong wit half-angora konijntje
Land : Nederland
Registration date : 15-01-11

http://shoutgwen.tumblr.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Bodembedekking - hoe mest ik de kooi efficient uit? Empty Re: Bodembedekking - hoe mest ik de kooi efficient uit?

Bericht van Iris za aug 13, 2011 9:03 pm

Mijn konijn is 'zindelijk'. Ze doet alles op een kattenbakje dat in de hoek van haar hok staat. Zo kan ik gewoon elke dag deze bak even schoonmaken en 1 keer in de week het hele hok.
Ik heb het haar geleerd door te kijken in welke hoek ze het meest plaste en poepte. Daar heb ik toen de bak neergezet met wat zaagsel erin. Gelukkig accepteerde ze het: ze doed nog steeds haar behoeften in die hoek zodat ik alleen de bak hoef schoon te maken.
Mijn andere konijn accepteerde het trouwens niet in het begin. Ze gooide de bak door het hele hok. Maar ik bleef doorzetten en uiteindelijk lukte het bij haar ook...

Veel succes!

Iris

Aantal berichten : 6
Persoonlijke Tekst : Hallo! Ik ben Iris en ik hou van gerbils!


Land : Nederland
Registration date : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum