Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

muisje heeft jeuk

2 plaatsers

Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty muisje heeft jeuk

Bericht van Absol za jun 05, 2010 7:17 pm

Als tweede post heb ik meteen een vraag.
Ik heb gisteren bij de Boerenbond dus mijn twee muisjes gehaald.

Ze zitten nog samen en de andere heeft zo op het eerste gezicht nergens last van, maar de kleinste van de twee heeft bijna de hele tijd jeuk, dan zit ze als een gek te krabben en te bijten. Ze heeft op haar schoudertje ook al een plek waar je de huid een beetje door kunt zien, en heeft ze haar oogjes veel verder dicht dan de andere. ( ik heb nog geen namen voor ze xD )
Vandaag ben ik naar de dierenwinkel geweest met mijn vriendin omdat ik nog wat spullen nodig had en omdat ik me afvroeg wat er allemaal aan de hand kan zijn.
Die man zei dat het mischien luizen/vlooien zijn of dat ze ergens allergisch voor is maar hij kon natuurlijk niks met zekerheid zeggen omdat hij het muisje niet heeft gezien.

Ik vraag me dus heel erg af wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn en of jullie hier ervaring mee hebben?
Zou het bijvoorbeeld aan de bodembedekking kunnen liggen of wol touw?

Absol

Aantal berichten : 4
Persoonlijke Tekst : 'You never know what you have, untill it's gone'
Land : Nederland
Registration date : 05-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Admin za jun 05, 2010 7:35 pm

Het zouden prima vlooien kunnen zijn. Was het een beetje een goeie dierenwinkel denk je? En daarmee bedoel ik niet dat ze veel verdienen ofzo, maar de hokken, was het schoon etc. Dat weet je natuurlijk niet precies, maar dat zegt vaak al een hoop. Ik zou proberen van bodembedekking te veranderen, gebruik je zaagsel? Probeer dan misschien hooi of iets anders.
Je kunt kijken of je iets in haar vacht ziet.
Als ze inderdaad vlooien heeft zou ik naar de dierenarts bij je in de buurt gaan voor een kuur.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Absol za jun 05, 2010 7:51 pm

Ze komen van de boerenbond en daar zagen de hokken er over het algemeen gewoon schoon uit, ik had natuurlijk moeten vragen of de diertjes gezond zijn maar dat was ik in mijn enthousiasme helaas vergeten.

Ik gebruik op het moment gebroken beukenhout bodem bedekking van Versele-Laga.
Helaas heb ik niets in haar vachtje kunnen vinden maar ik zal eens kijken wat er gebeurd met andere bodembedekking en als het aanhoud meteen met de nieuwe muisjes naar de dierenarts :(

EDIT:
Ik heb nog eens goed gekeken ( muisje vastgehouden en tegen de haar richting in geblazen om op de huid te kijken ) en ik zag op haar huid witte puntjes wat dus duidt op luizen of een andere parasiet, dat wordt dan dus naar de dierenarts, het hok ontsmetten en hopen dat alles gewoon goed is daarna!

Absol

Aantal berichten : 4
Persoonlijke Tekst : 'You never know what you have, untill it's gone'
Land : Nederland
Registration date : 05-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Admin zo jun 06, 2010 10:57 am

Oh ja, de dierenarts kan haar een parasietenkuur geven en dan is het gewoon weer over. En als het iets anders is dan kan ie daar ook achter komen en het genezen. Zit het ook op het andere muisje?
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Absol zo jun 06, 2010 1:01 pm

Ja de ander begint ook al een beetje te krabben maar heeft er zo te zien een stuk minder last van.

Absol

Aantal berichten : 4
Persoonlijke Tekst : 'You never know what you have, untill it's gone'
Land : Nederland
Registration date : 05-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Admin ma jun 07, 2010 7:01 pm

Hmm, hopen dat je snel een afspraak kan maken Wink
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

muisje heeft jeuk Empty Re: muisje heeft jeuk

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum