Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stampen, aanvallen en dreigen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Brenn loves Fox do okt 15, 2009 12:59 pm

Hallo iedereen!

Ik ben erg benieuwd naar het gedrag van konijnen. Nu heb ik zelf ervaring met konijnen, dieren die erg lief waren maar ook dieren die stampte, aanvielen en dreigde. Heeft iemand misschien info over waarom konijnen dit precies doen en hoe je het het beste op kan lossen op een natuurlijke manier?! Ik krijg binnenkort weer een jong konijn en wil het zo goed mogelijk aanpakken. Ik heb expres voor een man gekozen en laat hem castreren..hopelijk krijg ik nu geen bijtend monster als de voorganger! Evil or Very Mad Toenn ik haar ging bekijken was het een schatje, ze zat op een opvang en was al een jaar oud dus er kon natuurlijk al van alles gebeurd zijn bij de vorige eigenaar maarja ik trapte er toch in en nam haar. Eenmaal bij mij thuis veranderde ze binnen 2 dagen in een totaal ander dier. Ze ging grommen, dreigen en toen ook bijten, het werd steeds erger en op een gegeven moment konn ik haar voerbak niet eens meer pakken!

Groetjs Brenn albino :hamster:

Brenn loves Fox

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 32
Persoonlijke Tekst : Ik heb 2 poezenn,,een rasechte stamboom Britse korthaar Cleo(L)Een gwn kat Fiësta..Een zwarte goudhamster Hamm(L)& bijna mn konijntj Barney
Land : Nederland
Registration date : 14-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Admin do okt 15, 2009 4:27 pm

Welkom Brenn!
Dat heb ik ook meegemaakt. Dat is heel erg jammer. Dan groei je als het ware steeds verder van je huisdier af. Dan durf je gewoon niks meer te doen en dat is jammer.
Als een konijn stampt: Gevaar! Of je konijn voelt zich beledigd of is boos.
Bijten naar de hand die aan de voerbak komt: Je komt in het territorium van je konijn. Misschien is het beter om je konijn een groter hok of een maatje te geven. Dat helpt vaak.

Het kan ook zijn als je konijn in de pubertijd zit. Dan hebben ze vaak een kleine fase. Maar dat zat die van jou geloof ik niet?

Konijnen letten HEEL erg op geuren. Ik heb een keer een verhaal gelezen over een konijn wat los in de tuin liep en de tante van de eigenaar had zelf 4 konijnen en rook daar dus naar. Het konijn viel haar aan en liet niet los! Het bloedde helemaal! Neutral

Ik heb zelf totaal geen ervaring met konijnen dus meer kan ik je niet vertellen...
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Brenn loves Fox do okt 15, 2009 5:06 pm

Admin schreef:Welkom Brenn!
Dat heb ik ook meegemaakt. Dat is heel erg jammer. Dan groei je als het ware steeds verder van je huisdier af. Dan durf je gewoon niks meer te doen en dat is jammer.
Als een konijn stampt: Gevaar! Of je konijn voelt zich beledigd of is boos.
Bijten naar de hand die aan de voerbak komt: Je komt in het territorium van je konijn. Misschien is het beter om je konijn een groter hok of een maatje te geven. Dat helpt vaak.

Het kan ook zijn als je konijn in de pubertijd zit. Dan hebben ze vaak een kleine fase. Maar dat zat die van jou geloof ik niet?

Konijnen letten HEEL erg op geuren. Ik heb een keer een verhaal gelezen over een konijn wat los in de tuin liep en de tante van de eigenaar had zelf 4 konijnen en rook daar dus naar. Het konijn viel haar aan en liet niet los! Het bloedde helemaal! Neutral

Ik heb zelf totaal geen ervaring met konijnen dus meer kan ik je niet vertellen...

Dankjewel!! Nee hij was niet in de puberteit maar wel erg bang..het hielp wel als ik zijn voerbak wilde pakken dat k dann 1 hand op zn rug legte,,dan bleef hij rustig zitten maar uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om hem terug te brengen bij de opvang. Hij had het duidelijk niet naar zijn zinn bij mij en het is ook niet eerlijk als ik minder aandacht gaa geven omdat hij zo doet. Wel weet ik dat je konijnen het best van de zijkant af kan benaderen, dan voelen ze zich niet aangevallen. Nu benn ik op zoek naar een soort standaard om het hok op te zetten. Het is een Ferplast 100 Rabbit Deluxe en ik weet niet of die te bestellen is, weet je er toevallig iets vann? Er zijn er veel voor veel hokken maar voor de mijne denk ik niet?!

Groetjs Brenn

Brenn loves Fox

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 32
Persoonlijke Tekst : Ik heb 2 poezenn,,een rasechte stamboom Britse korthaar Cleo(L)Een gwn kat Fiësta..Een zwarte goudhamster Hamm(L)& bijna mn konijntj Barney
Land : Nederland
Registration date : 14-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Admin do okt 15, 2009 5:14 pm

Deze bedoel je? Wink
Stampen, aanvallen en dreigen Ferpla10

Ik heb geen standaard specifiek voor die kooi kunnen vinden maar als je de afmetingen weet, die in dit geval 100 x 53 x 33 cm zijn, kun je toch een tafeltje op maat zoeken? Of een bijzettafeltje. Kampeertafel?
Ga eens op zoek in de schuur of op zolder. Wink
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Eline do okt 15, 2009 8:01 pm

Hoi Brenn.

Als eerste wat jammer dat het niet lukte met je konijntje erg jammer.
Meestal zijn konijnen hele liefe dieren. Ze bijten niet vaak en vallen ook niet zo gauw aan. Het zijn immers toch vlugt dieren.

Net zo als met de meeste dieren gaat de liefde door de maag dus voer hem lekkere dingen met je hand.
Wij geven de konijnen elke dag om de zelfde tijd een knabbelstick. Dan staan ze altijd al op me te wachten heel lief! I love you
Eens in de week ook wat groente en fruit.
Eline
Eline

Aantal berichten : 166
Leeftijd : 28
Woonplaats : Woudenberg
Persoonlijke Tekst : Hoi! blij
Ik ben Eline.
Ik heb 2 lieve konijntjes en 1 liefe hamstertje.
Witje en Dotje.
En Coco.
Land : Nederland
Registration date : 16-08-09

http://xCoco.punt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Brenn loves Fox vr okt 16, 2009 5:40 pm

Admin schreef:Deze bedoel je? Wink
Stampen, aanvallen en dreigen Ferpla10

Ik heb geen standaard specifiek voor die kooi kunnen vinden maar als je de afmetingen weet, die in dit geval 100 x 53 x 33 cm zijn, kun je toch een tafeltje op maat zoeken? Of een bijzettafeltje. Kampeertafel?
Ga eens op zoek in de schuur of op zolder. Wink

Jaa die heb ik! Het lijkt me zelf een heel fijn hok voor een konijn omdat tie ook wat privacy heeft door de hoge randen..
Helaas heb ik zo'n ge-ordende (:clown: )schuur dus veel verrassingen zal k niet tegenkomen! Wink Ik heb vandaag wel even gebeld met de dierenspeciaalzaak hier,,ze kunnen degene die ik wil bestellen maar die is wel 59,95. Maarja,,doen we dan denk toch maar weer haha op mn werk kunnen we er niet aan komen dus dann maar even bij de concurrent.

Groetjes Brenn, Fox & Hamm

Brenn loves Fox

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 32
Persoonlijke Tekst : Ik heb 2 poezenn,,een rasechte stamboom Britse korthaar Cleo(L)Een gwn kat Fiësta..Een zwarte goudhamster Hamm(L)& bijna mn konijntj Barney
Land : Nederland
Registration date : 14-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Brenn loves Fox vr okt 16, 2009 5:42 pm

Eline schreef:Hoi Brenn.

Als eerste wat jammer dat het niet lukte met je konijntje erg jammer.
Meestal zijn konijnen hele liefe dieren. Ze bijten niet vaak en vallen ook niet zo gauw aan. Het zijn immers toch vlugt dieren.

Net zo als met de meeste dieren gaat de liefde door de maag dus voer hem lekkere dingen met je hand.
Wij geven de konijnen elke dag om de zelfde tijd een knabbelstick. Dan staan ze altijd al op me te wachten heel lief! I love you
Eens in de week ook wat groente en fruit.

Ohh dankjewel voor de tips..ik hoop dat het bij mn nieuwe konijntje veel beter gaat,,nog 2 weekjes! :bounce: Ik heb ook een goudhamster en die is wel super lieff misschien neemt hij het van hem over haha!

Groetjes Brenda

Brenn loves Fox

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 32
Persoonlijke Tekst : Ik heb 2 poezenn,,een rasechte stamboom Britse korthaar Cleo(L)Een gwn kat Fiësta..Een zwarte goudhamster Hamm(L)& bijna mn konijntj Barney
Land : Nederland
Registration date : 14-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Nixly wo dec 23, 2009 1:50 pm

Hey, iets wat ook kan helpen, is je konijn een gelzelschapdiertje aanbieden! Een cavia kan (niet aan te raden) maar een ander, rustiger konijn kan veel verschil maken.

Als je een tuin hebt, kan je een groote kooi bouwen, met kippegaas onderaan, zodat ze kan grazen. een paar wieletjes en wat handvaten, en je rijde je konijn waar ze zijn moeten! het nadeel hiervan is dat je wel een kooi nodig heb voor in de winter, en dat je konijn zich moeilijker zal laten pakken, maar mijn konijn, Flappie, was er dol op. hij liet zich makkelijker pakken, misschien omdat hij zich meer op zijn gemak voelde in zijn natuurlijke omgeving.

Nixly

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 34
Persoonlijke Tekst : Hey, Ik ben een grote dierenliefhebber (Zeg maar Nadja), en heb een (groot) konijn, hunny bunny, springende cavia Bello, muisje Achilles, Duifje en haar 10 kindjes, en 2 Afrikaanse Mini-muizen, Vera en Lubov. verder heb k nog een cavia, Savanno. Dan zijn er nog de 2 hondjes, Vlekkie en Sammy.
Ik ben dol op ze, maar ook op allerlei andere dieren, zoals paarden, naaktdieren, katten, reptielen, amfibien, wandelende takken, ... (geen spinnen!)

Land : Belgie
Registration date : 23-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Eline wo dec 23, 2009 5:50 pm

Een konijn kan makkelijk heel zijn leven buiten blijven staan.
Onze konijnen staan dat ook en het gaat prima met ze. Erg blij
Eline
Eline

Aantal berichten : 166
Leeftijd : 28
Woonplaats : Woudenberg
Persoonlijke Tekst : Hoi! blij
Ik ben Eline.
Ik heb 2 lieve konijntjes en 1 liefe hamstertje.
Witje en Dotje.
En Coco.
Land : Nederland
Registration date : 16-08-09

http://xCoco.punt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van *sandara* wo nov 03, 2010 12:16 am

mijn 4 dwergjes beten ook heel erg en gingen ook dreigen maar hoe pak je zoiets nou aan?
alles wat je doet heeft een reden.
dat is natuurlijk ook zo bij je konijn.
en voordat je het wilt afleren meot je dat begrijpen.
hij/zij zal dreigen omdat hij zich gevangen voelt of zich neit veilig voelt.
en dan moet je zijn / haar vertrouwen winnen.
en ik kan je nu wel gaan uitleggen hoe dat moet mar ik denk dat het beter is als je er zelf over na denkt..


x

*sandara*

Aantal berichten : 20
Leeftijd : 27
Persoonlijke Tekst : ailoveyouu'(L)

naam: sandara
leeftijd: 14
heeft: 1 hamster & 4 konijnen
overleden: 2 katten

er zijn geen domme vragen dus stel ze maar(aa')

dikke tut


Land : Nederland
Registration date : 02-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stampen, aanvallen en dreigen Empty Re: Stampen, aanvallen en dreigen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum