Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

+5
xxjessietjexx
hamsterlovee
maxje3
pindakaas99
Myself123
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van Myself123 wo mei 06, 2009 12:57 pm

Hé, hier kom ik nog een keer zeuren hoor Wink
maar wat ik wou vragen: Ik heb een hond, een Berner Sennen (groot ras) van ongeveer 1 jaar oud.
Hij is heel lief ook tegen over andere honden, hij is wel heel erg speels.

We hebben ook een poes en die is wat voorzichtiger. De hond wilt wel altijd vrienden worden met andere dieren maar de
poes wilt nog wel eens alleen zijn en die geeft gewoon een krab als je te dicht bij komt, maar mijn vraag is:
Ik wil de hamster wel laten los lopen maar hoe denken jullie dat de hamster zal reageren, of moet ik hem beter niet
los laten lopen in de woonkamer of moet ik ze aan elkaar laten wennen, of de hond en de hamster laten wennen?

Ik weet het echt niet maar het zou natuurlijk erg leuk zijn als ik hem/haar later gewoon beneden kan laten lopen zonder
dat er een kat of hond bovenop springt.

Groetjes, van mij

Myself123

Aantal berichten : 3
Persoonlijke Tekst : Hi,
ik neem binnenkort een hamster maar nou heb ik wat vraagjes over de voeding.
En dit lijkt me een leuk en leerzaam forum.


Registration date : 06-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van pindakaas99 do mei 07, 2009 5:46 pm

bij de ene hond en of kat gaat het wel bij de andere niet ligt er een beetje aan of de kat een jager is of dat het echt een huis en tuin beestje is
mijn advies is niet proberen als het mis gaat gaat het goed mis
bij een kat zit het nu eenmaal in zijn bloed om muizen en hamsters op te jagen
qua honden weet ik het niet daar heb ik geen ervaring mee
pindakaas99
pindakaas99

Aantal berichten : 202
Leeftijd : 37
Woonplaats : ooltgensplaat
Persoonlijke Tekst : dochter geboren op 12-31-2009
i love my 2 schatten 4 ever

panda de panda hamster
Land : Nederland
Registration date : 14-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van maxje3 vr jun 26, 2009 2:59 pm

Beste Myself123,
Voor de duidelijkheid van onze leden heb ik de titel aangepast.
Zou je er volgende keer zelf aan kunnen denken?

*Titel veranderd*
MVG Maxje3

P.S.
Deze post is voor mijn examen tot moderator.
maxje3
maxje3

Aantal berichten : 149
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben een meisje/vrouw van 20 jaar. Ik had ooit een syrische hamster genaamd Sambal, hij was yellowblack witband met lang haar. Helaas is hij overleden toen hij 3 jaar was. sindsdien heb ik nooit meer een hamster gehad.

Maxje3
Land : Nederland
Registration date : 13-10-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van hamsterlovee di jun 30, 2009 8:26 pm

ligt er maar net aan...
mijn hond vind maar 1 van mijn hamsters geweldig..
en naar mijn andere hamsters wil hij niet eens komen...
hamsterlovee
hamsterlovee

Aantal berichten : 23
Leeftijd : 30
Persoonlijke Tekst : KIJK OP:
www.hamsterykeerders.tk
Land : Nederland
Registration date : 30-06-09

http://www.hamsterykeerders.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van xxjessietjexx zo jul 12, 2009 12:16 pm

Ik zou mijn hamsters nooit bij een hond/kat laten...
Gewoon uit zekerheid, je weet nooit. Het is niet enkel de hond/kat die een hamster kan bijten, maar een hamster kon ook wel eens bijten in de neus/oor van de hond/kat, en nouja, je weet maar nooit hé Wink
xxjessietjexx
xxjessietjexx

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 29
Woonplaats : België
Persoonlijke Tekst : Ik heb twee roborovski dwerghamsters, Nano en Speedy, en ik heb één syrische hamster, Lyra.
Land : Belgie
Registration date : 04-04-09

http://jessicahamsters.bekijknu.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van Anne wo jul 29, 2009 8:59 pm

niet doen.
wil je je hamster los laten lopen, doe dit dan in de badkamer (niks om aan te knagen, kan niet ontsnappen) of in een ren Wink

Anne

Aantal berichten : 4
Persoonlijke Tekst : Hoi! =]
ik ben dus Anne en heb 2 syrische hamsters. Mr. de Bruin (goud langhaar) en Ozzy (zwart langhaar). Wink
Registration date : 29-07-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van hamstor zo aug 30, 2009 2:36 pm

Ik zou je hamster niet bij je kat doen als ik jouw was, lijkt me niet zo verstandig. Verder als je niet zo'n grote hond hebt denk k dat het mischien wel kan als je ze in de gaten houd. Zelf heb ik een cavia en die kan vet goed overweg met mn hamster, maar mn andere cavia niet.. dus het hangt een beetje van de beestjes zelf af.
hamstor
hamstor

Aantal berichten : 21
Woonplaats : Drenthe
Persoonlijke Tekst : www.hamsteropvangcasper.webs.com

Verder heb ik 2 hamster, 2 cavia's en 1 konijn (:
Land : Nederland
Registration date : 30-08-09

http://www.hamsteropvangcasper.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van animal freak zo aug 30, 2009 6:35 pm

Als je er echt op staat kan het wel.
Je hebt een groot honden ras, die zijn vaak wat rustiger dat kleine rassen.
Vele mensen vergissen zich daarin. Een jack russel zou bijvoorbeeld niet met een hamster kunnen...
Die hebben een echt jacht instinkt, en dar geld ook voor bijvoorbeeld een franse bulldog.

Wat ik zou doen is laten kennis maken op de hand... (niet maar 1 keer maar 10 tallen keren.)
Daarbij zou ik ze ook nog kennis laten maken op de bank ofzo, en daarna in een bol.
Dan pas als dat goed gaat... dat pas los laten lopen.
Katten zijn slim, vergis je maar niet. Hoe lief ze ook lijken, ze kunnen natuurlijk zo uithalen.
Net als een hond... Ze zijn niet te vertrouwen. pas als je het ECHT zekerweet.

(p.s ik spreek uit ervaring)
animal freak
animal freak

Aantal berichten : 173
Woonplaats : Erm (Naast EMMEN)
Persoonlijke Tekst : Wij zijn een goede knaagdierfokkerij in drenthe.
We hebben ratjes, hamsters, gerbils en muizen.
Ze krijgen allemaal hun aandacht...
Ook krijgen ze altijd Versvlees, Wormen, Krekels e.d.

Buitenom onze knaagdierfokkerij heb ik nog een rat Binky.
Deze vent is mijn alles, en stoeit zelfs met onze engelse bulldoggen.
Loopt los buiten, en loopt niet weg.

Wij zijn geen fokkerij die het zelfde is als de meeste,
Wij zijn wél goed voor onze knagers...

Land : Nederland
Registration date : 17-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van mel ma jan 18, 2010 7:52 pm

Onze kat deed niks bij mijn hamsters, maar onze kat is ook wel heel erg lui. Wij hebben nu ook een hond, ik denk dat als hij een hamster ziet dat hij er wel achteraan gaat rennen. Het ligt meestal gewoon aan het dier. Maar als onze hond bijvoorbeeld erachteraan gaat rennen (heb nu geen hamster maar oke) en we zeggen NEE! dan stopt hij wel met rennen. Maar als je dan weggaat dan gaat ie er gewoon weer achteraan. Je zou het een hond misschien nog wel af kunnen leren om er achter aan te rennen ofzo iets.

Maar ikzelf zou het nooit doen, je weet maar nooit wat de hond of kat kan doen. Ook al is het een hele lieve hond/kat, het kan zo maar ineens mis gaan, dat die hondkat denkt van; laat ik het is een keertje proberen.
mel
mel

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zuid-Holland
Persoonlijke Tekst : Ik ben Melanie, en ik hou gewoon heel erg van dieren. Wij hebben wel een aantal knaagdieren zoals konijnen en gerbils. Ik heb ook hamsters gehad. Ik wil heel graag weer een hamster. Ik vond deze site door een beetje op google te neuzen, dit leek me gewoon heel erg leuk om me te registreren!
Land : Nederland
Registration date : 17-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van pindakaas99 di jan 19, 2010 7:46 pm

met dieren weet je nooit wat ze doen het zijn en blijven dieren ook al zijn ze nog zo aan elkaar gewent als het instinkt boven komt heb je een probleem en kun je er niet meer tussen springen
pindakaas99
pindakaas99

Aantal berichten : 202
Leeftijd : 37
Woonplaats : ooltgensplaat
Persoonlijke Tekst : dochter geboren op 12-31-2009
i love my 2 schatten 4 ever

panda de panda hamster
Land : Nederland
Registration date : 14-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren? Empty Re: Kan hamster overweg met mijn andere huisdieren?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum