Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is BBcode?

Ga naar beneden

Wat is BBcode? Empty Wat is BBcode?

Bericht van Admin za maa 21, 2009 10:19 am

Hallo!
Ik ga jullie BBCode leren.
Ik ga jullie een paar dingen uitleggen. Deze dingen zijn erg handig.
Let op:
"https://2img.net/h/oi44.tinypic.com/23sy79x.jpg
Dit is mijn lieve hamster!"
Stel je voor dit is jou bericht. Die link kan je heel simpel veranderen in een plaatje. Je kan helemaal naar tinypic gaan, opnieuw uploaden en de onderste code nemen, maar het kan ook simpel.
Je zet [img] [/img] bij de url. Die eerste img moet VOOR de url komen te staan, en die tweede ACHTER de url. Als je nu op "voorbeeld" klikt. Dan kun je zien of het werkt, en of je echt een plaatje krijgt.

Zo zijn er nog veel meer dingen! Ik plaats ze hieronder:

-Om letters dik te krijgen, doe je [b]hiertussen je tekst.[/b]
-Om letters schuin te krijgen, doe je [i]hiertussen je tekst.[/i]
-Om letters onderstreept te krijgen, doe je [u]hiertussen je tekst.[/u]
-Om letters doorstreept te krijgen, doe je [strike]hiertussen je tekst.[/strike]
-Om letters gekleurd te krijgen, doe je [color=hier een kleur in het Engels]hiertussen je tekst.[/color]

Dat waren de belangrijkste en makkelijkste. Nu de rest:

Als je van een plaatje een link/url wilt maken, kan dat gemakkelijk. Als er een plaatje te zien is, is het altijd ZEKER dat er [img] [/img] met daartussen de code in je bericht staat. Die img, betekend image. Plaatje dus, in het Engels. Daarom is het een plaatje. Omdat er [img] [/img] staat, met daartussen de code. Als je nou wilt dat het een link wordt, vervang dan die img'en door urls.
Zo dus: [url] [/url]. Dan krijg je een link.

Als je een link maakt, moet ie ergens naartoe gaan. [url] dit is een link die nergens naar toe gaat.[/url] Als je daarop klikt dan kom je nergens. Een link is bedoeld om je ergens heen te brengen. dus moet er ALTIJD een url van een site of plaatje tussen de [url] [/url] staan. Snap je?


Als je het al heel goed snapt dan kun je wat ik je nu uitleg proberen, maar let op, het is niet makkelijk!
Er bestaan ook nog andere linken. Zoals "Klik hier". Dat gaat eigenlijk op dezelfde manier, alleen je ziet die code niet. Maar hoe?
Ik leg het uit, als je het niet snapt is het niet erg.
Als je een Klik hier, of een andere tekst wilt laten leiden tot een site/plaatje/topic ofzo, dan doe je het volgende:
Je neemt de code van een plaatje of de url van een site. Laten we het proberen met www.knaagdierenforum.net.
Je typt [url=]www.knaagdierenforum.net]Hier typ je Klik hier voor het forum of iets anders[/url ]. En zo heb je een link zonder dat er rare codes in staan. Een simpele "Klik hier" Probeer het zelf maar eens! blij

Veel plezier!
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum