Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forumregels

Ga naar beneden

Forumregels Empty Forumregels

Bericht van Admin za okt 04, 2008 2:21 pm

Hallo iedereen, en een hartelijk welkom op het forum!

Voordat je van alles gaat posten zou het fijn zijn als je eerst even deze regels goed doorleest: study

1. Het aanmaken van een onderwerp
Als je een nieuw onderwerp wilt aanmaken is het handig als je eerst kijkt of er niet iemand is die dezelfde vraag al heeft gesteld. Zo ja, kijk dan of je het antwoord daarin kunt vinden. Je kunt zien of het onderwerp al bestaat door de zoekfunctie te gebruiken. Zoek bijvoorbeeld als je een knaagdier hebt die bijt. Op "bijten" of "tam maken".Als je er zeker van bent dat niemand de vraag al eerder had gesteld, dan mag je het onderwerp aanmaken.
Als je een onderwerp gaat aanmaken, moet je als eerste een duidelijke titel bedenken. Dit is bijvoorbeeld niet goed: "Daar is ie dan!" of "Yes!" of "Jammer". Probeer met de titel duidelijk te maken waar het onderwerp over gaat. Titels in een kleurtje zijn verboden. Dat mag alleen in "De Regenboogbrug". Tekst in een kleurtje mag wel. Om je tekst in een kleurtje te krijgen hoef je alleen maar het volgende te doen: [color:7a15=(hier een kleur bijv. red/blue)] en dan hier je tekst
Dan is dit het resultaat: Hier je tekst
Wat ook nog belangrijk is: zorg dat ook je tekst duidelijk is. Teksten die bestaan uit alleen maar smileys of "haha" of "oh" zijn niet toegestaan.

2. Vloeken/scheldenis niet toegestaan. Natuurlijk zijn discussies welkom. Maar je mag het niet op de persoon spelen.

3. Taalgebruik
- Geen MSN/chat taal. Dit is dus niet goed: Ik $ToR Me 3R NoIt zO 4n hOr mAr lIjKt mIj oK H3T VeR$T4NdIg$t dAt w3 H3T Zo 4Bn- MoGeLiJk hOuDeN!!!! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* (met dank aan Twix voor dit mooie stukje proza)
- Geen “populaire” afkortingen: geen “even”, maar “even”; geen “wacht”, maar “wacht”; geen “cker”, maar “zeker”; geen “hamstuh”, maar “hamster”
- Gebruik leestekens. Een zin begint met een hoofdletter, eindigt met een punt en soms zitten daar tussenin nog komma’s.
- Schrijf geen berichten in ALLEEN MAAR HOOFDLETTERS. Dit mag wel in prive berichten.

4.Polls
Alleen polls die direct iets met het onderwerp te maken hebben zijn toegestaan. Andere polls worden verwijderd.

5. Oude onderwerpen
Het is in principe niet de bedoeling om in oude onderwerpen (van bijv. een paar maanden geleden) te reageren. Het is alleen toegestaan als de onderwerpstarter bijv. laat weten hoe het is afgelopen of als je inhoudelijks iets belangrijks/nieuws toe te voegen hebt.

6. Offtopic-Berichten
Offtopic-berichten zijn alleen toegestaan in het speciale offtopic forum. In andere forums worden offtopic-berichten verwijderd of het onderwerp wordt gesplitst. Probeer de moderators werk te besparen en denk er zelf aan.

6. Links
In een bericht linken naar je eigen site is niet toegestaan, behalve in het “Sites van forumleden”-topic in het offtopic-forum. Je kunt je site wel in je onderschrift en/of je profiel zetten. Linken in een bericht mag verder alleen als de link echt iets toevoegt aan het onderwerp (bijvoorbeeld een wetenschappelijk artikel over een bepaalde ziekte).
Een onderwerp openen over een bepaalde site mag alleen als:
- het niet je eigen site is
- de site iets met hamsters te maken heeft
- de site heel bijzonder/apart/belangrijk is

7. Onderwerp omhooghalen
Het is niet toegestaan om binnen 48 uur je eigen onderwerp "omhoog te halen" door zelf een reactie erin te plaatsen. Als er niemand gereageerd heeft kun je er in het algemeen vanuit gaan dat niemand het weet.

8. Foto's
Een foto mag maximaal 600 pixels breed zijn. Als je foto breder dan 600 pixels is moet je een link naar de foto plaatsten in plaats van de foto zelf.

Zie je dat een bericht in strijd is met de regels?
Zeg dat dan tegen de moderators of de beheerder. Het is niet de bedoeling dat je er zelf iets van gaat zeggen. Dat maakt het alleen maar erger.
Tot slot kun in het geval van onduidelijkheid wat betreft de regels of als je het niet eens bent met een slotje altijd één van de moderators een Persoonlijk Bericht (PM) of een e-mail sturen.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum